Jestem nauczycielem, członkiem aktywnej grupy SuperbelfrzyRP. Blog powstał z myślą o moich uczniach, którzy chcą uczyć się przy pomocy nowoczesnych technologii. Myślę też, że nauczyciele znajdą tu kilka pomysłów na wykorzystanie TIK w edukacji oraz inspirację do samodzielnych poszukiwań. Parafrazując Jolantę Okuniewską, wspaniałą nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej i moją mentorkę, wspomnę, iż tablet to (nie)zwyczajny przybór szkolny, który wykorzystujemy podczas zajęć zupełnie tak samo jak pióro czy liczydło. W zakładkach I kl@sa, II kl@sa, III kl@sa zamieszczam gry edukacyjne, które przygotowałam dla uczniów. Na stronach Narzędzia TIK i Aplikacje na tablet proponuję wszystko, co wykorzystuję w mojej pracy oraz podaję linki.

piątek, 17 lipca 2015

"Czas" na tablet

Poszukiwałam aplikacji, które pomogą moim uczniom utrwalić wykonywanie obliczeń zegarowych. Znalazłam w sklepie Google play darmowe aplikacje...

 Pierwsza Set The Clock Jak nauczyć dziecko zegara?


Druga Learn Clock,Day & Month - Kids

Tutaj mnie osobiście zainteresowały trzy ostatnie pozycje czyli ćwiczenia w odczytywaniu czasu, określaniu różnicy w czasie i sumowaniu godzin. W aplikacji można ustalać stopień trudności.

Trzecia Telling Time Kids 1st Grade

To quiz z ciekawymi zadaniami. Możemy wybrać ćwiczenie pełnych godzin, kwadransów, z minutami i mix. Uczeń przy okazji uczy się języka angielskiego (niestety nie ma polskiej wersji).

Uwaga! Aplikacje ciekawe, ale bardzo denerwują natrętne reklamy.