Blog powstał z myślą o uczniach, którzy chcą uczyć się przy pomocy nowoczesnych technologii. Myślę też, że nauczyciele znajdą tu kilka pomysłów na wykorzystanie TIK w edukacji oraz inspirację do samodzielnych poszukiwań. Parafrazując Jolantę Okuniewską, wspaniałą nauczycielkę edukacji wczesnoszkolnej i moją mentorkę, wspomnę, iż tablet to (nie)zwyczajny przybór szkolny, który wykorzystujemy podczas zajęć zupełnie tak samo jak pióro czy liczydło.

poniedziałek, 17 października 2016

Code Week z Mistrzami Kodowania w TIKowej Kl@sie

Kto nie da rady? My nie damy rady?! Damy radę! :)))

Rozpoczynamy WIELKI TYDZIEŃ KODOWANIA. Wstępem była prezentacja projektu Skratch, w której wykorzystałam scenariusz MK "Skaczące piłeczki" ze Scratch Junior. Przeniosłam go do Skratch i nieco zmodyfikowałam na potrzeby lekcji.

Uczniowie dowiedzieli się m.in.:
  • Co to jest visual blocks language?
  • Co można stworzyć w Scratch?
  • Co to są duszki?

Bardzo podobało się uczniom zmienianie duszków, ich wielkości i dźwięku jaki wydawały. Pytali, jak zrobiłam, że piłeczki skaczą wolno, szybko, wysoko, nisko. Czuję, że będziemy mieli wiele zabawy, jeżeli tylko sprzęt szkolny "da radę" ;) "Zakodowali" ruch kolegi z klasy, który musiał wykonać poszczególne czynności we wskazanej kolejności. Ogólnie było wesoło. Jutro "kodujemy na dywanie" w grupach :)

Dziękuję za inspirację pani Annie Świć. Nauczycielce z przedszkola, która jest autorką fantastycznego bloga.